Creëer waarde voor de klant
Volgens ons begint waardecreatie in ondernemingen met scherp inzicht in hoe de onderneming waarde creëert voor de klant en zich daarin onderscheidt van de concurrentie. Innovatie staat in dienst van deze klantwaarde en is essentieel om de waarde propositie onderscheidend te houden en verder uit te breiden. Een sterke financiële performance is hierbij een belangrijke randvoorwaarde, wat zorgt voor continuïteit en mogelijkheden om te investeren in een sterk team van mensen en de benodigde middelen.
Consistentie in de focus op klantwaarde – vanuit een gedeelde en met passie beleefde visie – maakt de propositie werkelijk onderscheidend, het merk sterk, de klanten trouw en de medewerkers trots. En daarmee het concurrentievoordeel duurzaam en de onderneming toekomstbestendig. Bovengemiddelde omzetgroei, een sterke marktpositie en aandeelhouderswaarde zijn op lange termijn de revenuen van een focus op klantwaarde, niet het korte termijn doel op zichzelf.