Terug naar overzicht

DBC en de Bureaus starten samen Mijn Herstelportaal

Nieuws

Herstelspecialist DBC en multidisciplinair expertisecentrum De Bureaus gaan de krachten bundelen en starten een nieuw initiatief in de letselschadebranche: Mijn Herstelportaal. Door integratie en bundeling van methodieken die bij beide organisaties aanwezig zijn, worden cliënten optimaal geholpen om zoveel mogelijk het leven van vóór het ongeval weer op te kunnen pakken. Beide partijen geloven sterk dat door te investeren in herstel van slachtoffers de klanttevredenheid omhoog gaat en er tevens op de schadelast bespaard kan worden.

Mijn Herstelportaal gaat om een afgebakend traject van maximaal een half jaar, met een tussentijdse evaluatie na drie maanden. Naast artsen en fysiotherapeuten staan er psychologen en herstelcoaches paraat. Daarnaast kunnen ook andere disciplines worden ingezet als dat nodig is, zoals arbeidsdeskundigen en rekenkundig adviseurs.

Nadat een cliënt bij Mijn Herstelportaal is aangemeld, neemt een herstelarts de regie om te bekijken op welk vlak er begeleiding nodig is om zoveel mogelijk te herstellen. Er kan, op basis van een intake, maatwerk worden geboden binnen vier verschillende domeinen:

  • Interventie medisch traject
  • Mentaal welzijn
  • Fysiek welzijn
  • Arbeid
  • Mijn Herstelportaal

Het initiatief komt voort uit gesprekken die Francie Peters, directeur van de Bureaus en Lilian Ouwerkerk, directeur van DBC, in de afgelopen maanden met elkaar voerden. Francie: “Lilian en ik liepen allebei rond met veel ideeën over hoe herstelgerichte dienstverlening beter tot z’n recht zou kunnen komen. Daar kwamen concrete ideeën uit voort en het enthousiasme nam alleen maar toe. Totdat we zeiden: ‘we moeten het gewoon gaan doen!’ Wij willen een effectief behandeltraject aanbieden aan belanghebbenden en betrokken organisaties die echt vooruit willen als het gaat om herstel.”

“Wij willen een effectief behandeltraject aanbieden aan belanghebbenden en betrokken organisaties die echt vooruit willen als het gaat om herstel”. Francie Peters, De Bureaus

Lilian Ouwerkerk vult aan. “We willen cliënten, verzekeraars, werkgevers, arbodiensten en belangenbehartigers uitnodigen om zo snel mogelijk na het ongeval herstel centraal te zetten en vanuit vertrouwen aan de slag te gaan met elkaar. Zo bereik je meer dan met een traject dat primair gericht is op financiële compensatie, waarbij de herstelgerichte route vaak te laat wordt ingezet. Cliënten lopen daardoor een achterstand op die steeds moeilijker in te halen is. Dat gaat ten koste van hun welzijn en van hun toekomst. Wij hebben de mensen en de middelen om het beter te doen en die kunnen we met elkaar nog beter gaan benutten.”

Vergelijkbare artikelen

Nieuws overzicht

Ausnutria realiseert stabiele groei

Ausnutria Dairy Corporation Ltd. (Ausnutria) heeft haar jaarcijfers van 2021 gepubliceerd. Ausnutria laat een groei in omzet zien van 11,1 […]

Lees verder

Kwalitatief, recyclebaar en eigentijds, helemaal Oliehoorn: dit is de nieuwe verpakking!

100% recyclebare flessen, met draaidop en versseal: dit is Oliehoorn. De nieuwe flessen zijn weer helemaal van deze tijd. Qua […]

Lees verder

Ausnutria lanceert Goatfully in samenwerking met Ireen Wüst

Zuivelonderneming Ausnutria heeft een nieuw merk aan haar assortiment toegevoegd: Goatfully. Goatfully wordt een assortiment melkpoeders en andere producten gebaseerd […]

Lees verder